onsdag 12. mars 2008

Ting 11 LibraryThing

Nå er det dårligere framdrift for meg. Det er mye å gjøre på jobben, og dermed lite tid til ny læring og blogging. Men endelig kom jeg meg inn på LibraryThing. Og dette er jo en fantastisk side for bokelskere, der en også kan finne likesinnede. Og et stort oppslagsverk når det gjelder bøker. Her finner en også katalogene til Deichman, Bibsys, Sambok, Lillehammer og Nannestad bibliotek! Og hvorfor ikke Nedre Eiker, men hvordan gjør man det?

Jeg ser mulighetene, men kommer nok ikke til å legge min egen private boksamling inn her. Det får være nok systematisering på jobben. Så ivrig er jeg ikke. Men dette er allikevel imponerende. Her er det lagt ut svære boksamlinger og med enorme mengder omtale og vurderinger. Hvilken dugnad. Her bør en ha god tid, og det har en jo ikke for mye av. Jeg laget meg en liten katalog med 5 bøker, slik oppgaven gikk ut på:
http://no.librarything.com/catalog/podemark

Og så har jeg meldt meg inn i gruppa "Norske bibliotekarer", den vil nok få mange nye medlemmer i løpet av kurset.

Ingen kommentarer: