fredag 22. februar 2008

Ting 6 Vennesteder. Nå er også jeg på Facebook

Har oppretta en nokså sparsom profil på Facebook. Og lagt på et bilde. Plundra litt med å få registret meg, men så var jeg inne. Nokså selsomt. Blei gjenkjent med en gang av systemet (på grunn av at jeg hadde oppgitt mailadressa?). Fikk tilbud om å bli venn med alle som har sendt meg mail og i tillegg deres venner. Også venner av barna mine. Ganske så gjennomsiktig. Veit ikke om jeg helt liker dette. Litt storebror ser deg. Men jeg er jo med frivillig. Har meldt meg på gruppa for 23 ting-kurset og der var det jo mange allerede. Nå skal jeg få meg noen venner blant kollegaer, hvis de vil godta meg. Har fått kollega Bente som venn allerede. Får sende noen forespørsler til.

Var innom noen andre vennesteder for bibliotekfolk, men det så ut som det hadde vært liten aktivitet i det siste. Vi har jo også nok av andre diskusjonsgrupper osv. Facebook er sikkert gøy, men jeg kan ikke helt se at den vil bli så veldig nyttig i jobbsammenheng. Andre ting på kurset ser veldig mye mer relevant ut. Men kanskje jeg tar feil? "Venner/fan av Nedre Eiker bibliotek" som egen gruppe?

Ingen kommentarer: